Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace muzikoterapie speciální pedagogiky pro i-CT Framework
Bártů, Tomáš ; Šátek, Václav (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vývoj aplikace pro účely muzikoterapie se zaměřením na kytaru v prostředí speciálního vzdělávání mentálně postižených osob. Práce se zabývá problematikou vývoje podobně zaměřených aplikací, analýzou již existujících aplikací, návrhem nové aplikace a implementací tohoto návrhu. Výsledná aplikace navazuje na návrhové principy projektu " Počítačové terapie " a využívá vzniklý rámec i-CT Framework zjednodušující tvorbu aplikací pro uvedené prostředí. Vývoj je zaměřen na multiplatformnost s podporou operačního systému Android a iOS, přičemž byla provedena verifikace v prostředí osob s mentálním hendikepem. V závěru práce je popsána odezva cílových uživatelů s mentálním postižením a jejich lektorů.
Escaping Babylon: History and Therapeutic Effects of Music at the Rainbow Gatherings
Jonssonová, Noemi ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Tato práce zkoumá, jakým způsobem je arteterapie použita a jak funguje na Rainbow setkáních. K poznatkům docházím skrz detailní analýzu literatury, která se přímo i okrajově týká obou témat, rozhovory s několika účastníky Rainbow, a osobní zkušeností z několika Rainbow setkání a jejich variet. Nejprve vkrátce uvedu teoretický základ a dějiny arteterapie, procesu a motivace sublimace v umění. Pak uvedu hnutí Rainbow rodinu žijícího světla, jejich původ, a praktiky jako záměrně vytvořené komunity. Poté se zaměřuji na význam Babylonu, a jak je to hlavním motivátorem za jejich formou kontrakultury. V následujících kapitolách vysvětluji charakteristiku Rainbow hudby a jak je spojená s a může být charakterizovaná pod teorií arteterapie, což je zámě Dokazuji jak jejich hudba je terapeutická pro neurózu nejspíš způsobenou systémem Babylonu, kterému se Rainbow do určité míry snaží odporovat. Proto fungují Rainbow setkání jako protilátka k nervóze a způsob její sublimace. Klíčová slova
Využití prvků muzikoterapie při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
MERVARDOVÁ, Miluše
Práce se zabývá využitím prvků muzikoterapie při práci s dětmi v základní škole speciální. Práce popisuje souvislosti mezi zvukem, způsoby a funkcí slyšení, působením hudby na člověka. Část o muzikoterapii popisuje základní složky muzikoterapie, cílové skupiny muzikoterapeutické intervence a cíle. Dále se práce věnuje klasifikaci speciální pedagogiky, dílčí klasifikaci poruch chování, mentální retardace, pohybových vad, sluchových vad a zrakového postižení. V praktické části popisuje hudební nástroje, účastníky a aktivity s prvky muzikoterapie.
Využití prvků muzikoterapie u dětí mladšího školního věku
HUDÁKOVÁ, Barbora
Ve své práci představuji muzikoterapeutické přístupy a možnosti hudebních a muzikoterapeutických aktivit při práci s dětmi mladšího školního věku a navrhuji konkrétní postupy a aktivity, které lze při práci s dětmi této věkové kategorie využít v běžném životě
Aplikace vybraných prvků muzikoterapie při práci s uživateli pobytové sociální služby
MARKOVÁ, Hedvika
Práce se zabývá muzikoterapií a její historií. Dále seznamuje s cíli, metodami a různými druhy muzikoterapie. Popisuje průběh muzikoterapeutického procesu. V další části se věnuje popisu specifik seniorského věku a osob s mentálním postižením. V teoretickém popisu praktických činností jsou navržena muzikoterapeutická setkání pro seniory a osoby s mentálním postižením.
Využití hudebního nástroje djembe u klientů Střediska výchovné péče
HAVLÍČKOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá využitím hudebního nástroje djembe u klientů Střediska výchovné péče. V práci byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo "Zpracovat návrh výchovného programu volnočasových aktivit s využitím hudebního nástroje djembe u klientů Střediska výchovné péče". Jako druhý cíl jsem si stanovila "Zmapovat možnosti využití hudebního nástroje djembe při tvorbě volnočasových programů pro klienty Střediska výchovné péče". Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. Kapitola první, kromě charakteristiky etopedie a jejího postavení ve speciální pedagogice, specifikuje poruchy chování a faktory, které jejich vznik ovlivňují. Nakonec popisuje Středisko výchovné péče. Druhá část je věnována charakteristice volnočasových aktivit obecně a jejich funkci při působení na klienty s poruchou chování. Tématem třetí kapitoly je muzikoterapie, včetně bubnování, a její využití u klientů s poruchami chování. Ve čtvrté kapitole jsou přiblíženy hudební nástroj djembe a zásady bubnování. V praktické části je popsána metodologie výzkumu, vlastní realizace a výsledky výzkumu. Jako výzkumné metody byly zvoleny metody kvalitativního výzkumu: pozorování, rozhovory a sekundární analýza dokumentů. Autorka připravila pro pilotní ověření 180minutový program, který realizovala se šesti klienty. Na základě tohoto ověření byl sestaven a odzkoušen 60minutový program se třemi různými skupinami klientů, kterých bylo celkem čtrnáct. Po zrealizování 60minutových programů bylo zjištěno, že časová dotace těchto programů je nedostačující. Proto byla připravena a odzkoušena výsledná 90minutová verze se skupinou pěti klientů. Součástí bakalářské práce je příloha, ve které jsou uvedeny návrhy pro relaxační části programu bubnování na djembe. Součástí kapitoly Výsledky jsou kromě výsledné 90minutové verze programu i závěry z rozhovorů s pracovníky Střediska výchovné péče o dalším využití hudebního nástroje djembe.
Využití metod muzikoterapie a arteterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením.
ŠUSTOVÁ, Kateřina
Tématem této bakalářské práce jsou metody muzikoterapie a arteterapie, které se využívají při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením. V teoretické části práce je rozepsán historický vývoj muzikoterapie i arteterapie. Dále jsou charakterizovány jednotlivé metody práce, využívané ve výše zmíněných terapiích, které se v současné době aplikují. V rámci každé terapie je dále podrobněji popsána jedna metoda, která se využívá při terapii dětí. Teoretická část dále charakterizuje dítě s tělesným a kombinovaným postižením a v návaznosti na to popisuje péči, která je těmto dětem poskytována. Praktická část definuje cíle a výzkumné otázky práce a popisuje její metodickou stránku. Jsou zde interpretovány výsledky výzkumného šetření, které probíhalo v centru ARPIDA v Českých Budějovicích, prostřednictvím pozorování terapeutických sezení a rozhovorů s terapeuty. V rámci muzikoterapie se jedná o popis struktury skupinového terapeutického setkání, zásad práce s dětmi s tělesným či kombinovaným postižením a jejich následné uvedení do praxe, což je popsáno na příkladu jednoho terapeutického tematického celku. Dále se věnuji práci s harmonizačním lůžkem, což je další muzikoterapeutická metoda, avšak individuální. Z oblasti arteterapie jsou zde představeny příklady specifických pomůcek, využívaných v rámci terapie dětí s tělesným či kombinovaným postižením a jsou zde také popsány jednotlivé arteterapeutické techniky, které se využívají v rámci práce s dětmi.
Metody a techniky práce se skupinou osob se zdravotním postižením
NĚMCOVÁ, Blanka
Bakalářská práce se zabývá využitím a přínosem expresivních technik během skupinové sociální práce v Centru pobytových a terénních sociálních služeb Zbůch. Popisuje přínos terapie z pohledu klienta i zaměstnance.
Analýza principů muzikoterapie a zasazení jejích prvků do metodiky letního dětského tábora
LASCHOVÁ, Hana
Tématem bakalářské práce je analýza muzikoterapie, jejích principů a vytvoření aktivit s prvky muzikoterapie, které lze použít na letním dětském táboře. Práce teoreticky popisuje muzikoterapii a její hlavní témata - historii, metody, techniky a formy muzikoterapie a osobnost muzikoterapeuta. Věnuje se problematice letních dětských táborů a jejich náležitostem - vymezení zotavovací akce, osoby zajišťující akci a cílová skupina účastníků. V práci jsou shrnuty základní principy muzikoterapie, které vychází z literární rešerše. Stěžejní částí práce je popis aktivit, které nesou prvky muzikoterapie a jsou použitelné v metodice aktivit letního dětského tábora, speciálně na letním dětském táboře Pohoďák.
Využití relaxačních technik učitelem ve výuce na 1. stupni základní školy
EŠNEROVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá využitím relaxačních technik ve výuce na 1. stupni základní školy a konkrétními relaxačními technikami. Cílem práce je zjistit, jaké relaxační techniky využívají učitelé ve výuce na 1. stupni základních škol a jaké existují rozdíly ve využívání relaxačních technik s ohledem na typ školy. Pro výsledky šetření je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru, zúčastněného pozorování a analýzy dat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.